08-08-08

8) "Zou ik vanavond nog antwoord kunnen krijgen?"

En voilà, voor de verandering gooien we er nog eens een bericht bij. Ik kwam net tot de conclusie dat het alweer een tijdje geleden was sinds mijn laatste post over mijn werk bij Eventisimo.

Na een week meedraaiem (jaja, al 7 dagen die voorbij zijn gevlogen) op het 3-koppige hoofdkwartier van Eventisimo Barcelona, begint het allemaal al een beetje te wennen: aanvraag binnenkrijgen, hotels, restaurants en "special venues"-aanbieders (klinkt duur, is het ook :)) contacteren, programma´s samenstellen, en alles naar de cliënt opsturen. Simpel in theorie, laten we eens kijken naar de praktijk:

decoration

Meestal komt een aanvraag net een maand op voorhand binnen, en wil de cliënt zo vlug mogelijk een antwoord hebben. Zo kwam er gisteren een aanvraag binnen uit Nederland (een project waar ik by the way de leiding over heb), voor een groep van 126 personen (of 60 dubbele kamers en 31 dubbele kamers voor individueel gebruik) die in het weekend van 4 oktober voor 1 dag en nacht naar Barcelona willen komen, aan een budget van 180€ pp. (inclusief luchthaventransfers, avondeten en een tour door de stad). Het probleem (of beter gezegd: de problemen) is dat:

  1. Het budget enorm beperkt is, aangezien je in het centrum bijna geen (driesterren)hotel hebt waar je voor minder dan 160€/nacht kan verblijven,
  2. Dat er dat weekend een groot congres is in Barcelona waardoor alle hotels al bijna vol zitten,
  3. Dat het enige hotel dat aan de eisen voldoet 20 minuten buiten het centrum ligt (waardoor er nog een pak transportkosten naar het centrum bij de eindprijs komen), en last but not least
  4. Dat de cliënt vanavond nog een antwoord wil.

Er staat me dus nog een lange namiddag te wachten :)

Commentaren

fijne dag wij zijn even komen rondneuzen en komen zeker nog eens terug. Groetjes en een fijn weekend

Gepost door: Patty en Freddy | 08-08-08

De commentaren zijn gesloten.